Τρίτη, 29 Νοεμβρίου 2011

ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ

'Αρωμα γυναίκας είχαν  τα μαθηματικά στην αρχαιότητα.Εδώ παρουσιάζουμε μερικές σπουδαίες γυναίκες μαθηματικούς της αρχαιότητας.


Υπατία η "γεωμετρική" (4ος αιώνας μ.Χ)
Γεννήθηκε το 355 μ.Χ στην Αλεξάνδρεια και ήταν κόρη του Θέωνα,ενός σπουδαίου ιλόγιου, μαθηματικού και αστρονόμου ο οποίος διατύπωσε πολύ σπουδαία σχόλια πάνω στα έργα του Πτολεμαίου και του Ευκλείδη.Η Υπάτια είχε ως δάσκαλο τον πατέρα της από τον οποίο έλαβε τεράστια μόρφωση,την οποία καλλιέργησε και τελικά τον ξεπέρασε.Συνεχίζοντας το έργο του πατέρα της δίδαξε φιλοσοφία,μαθηματικά και φιλοσοφία.Αποτελεί την μεγαλύτερη γυναίκα μαθηματικό της αρχαιότητας,της οποίας το έργο και η ζωή έχει καταγραφεί.Παρά το γεγονός ότι τα περισσότερα γραπτά της έχουν χαθεί,υπάρχουν πολλές αναφορές πάνω σ'αυτά.'Ηταν η τελευταία ειδωλολάτρισα επιστήμων του δυτικού κόσμου,η οποία θανατώθηκε γιατί αρνήθηκε να ασπαστεί τον Χριστιανισμό.


Αίθρα (10ος αιώνας π.Χ)
Η κόρη του βασιλιά της Τροιζήνας και μητέρα του Θησέα,δίδασκε τους νέους λογιστική με την χρήση άβακα και συμβόλων.


Θεμιστόκλεια (6ος αιώνας π.Χ)
Δελφική ιέρεια από την οποία ο Πυθαγόρας πήρε τους τις φιλοσοφικές του θεωρίες.Μύησε τον Πυθαγόρα στις αρχέσ της αριθμοσοφίας και της γεωμετρίας και αποτέλεσε την αιτία ώστε ο Πυθαγόρας να δεχτεί γυναίκες στην σχολή του.Ο μύθος αναφέρει πως η Θεμιστόκλεια είχε διακοσμήσει το ναό του Απόλλωνα με γεωμετρικά σχήματα.


Θεανώ (6ος αιώνας π.Χ)
Θεανώ η Θουρία ήταν μαθηματικός και αστρονόμος.Κατάγονταν από την Θουρία(Κάτω Ιταλία)και ήταν κόρη του γιατρού Βροντίνου.Αρχικά μαθήτρια και στη συνέχεια σύζυγοσ του Πυθαγόρα(πηγές αναφέρουν πως ήταν 30 χρόνια νεότερη).Δίδαξε αστρονομία και μαθηματικά στισ σχολές του Πυθαγόρα στη Σάμο και τον Κρότωνα.Μετά τον θάνατο του Πυθαγόρα πρωτοστάτησε με την συνεργασία των παιδιών της Δαμώ ,Μαρία και Αριγνώτη καθώς και την βοήθεια των Μνήσαρχου και Τηλαύγη στη διάδοση του έργου του συζύγου της στον Ελλαδικό χώρο και την Αίγυπτο.Θεωρείται η πιο διάσημη γυναίκα αστρονόμοσ και κοσμολόγοσ της αρχαιότητας,καθώς επίσης σε αυτήν αποδίδεται η Πυθαγόρεια άποψη περί Χρυσής Τομής.Ελάχιστα γραπτά της σώζωνται .